Wachtrij vanaf hier 6 uur

Overbekend zijn die bordjes, tenminste als je af en toe eens in een pretpark komt. Ik kom er niet heel vaak en gelukkig viel dat de laatste keer in het pretpark ook erg mee, waardoor we lekker van de attracties konden genieten. Al was het vooral ook erg gezellig in de wachtrij en hadden we veel lol samen of af en toe eens een goed gesprek, dus zo gek is dat dan nog niet.
Afgelopen week kwam ik het bordje van de wachtrij ook ergens anders tegen. Ik was namelijk bezig met een heuse legpuzzel van Dokus over het boek Handelingen. En ergens op die plaat stond een bordje met: “wachtrij dopen vanaf hier 6 uur”. Even verderop zie je dan een blanke en een donkere man (met snorkel) in het water staan (Fillipus en de Ethiopiër) om te dopen.Dopen met Dokus
Eerst moest ik er vooral hartelijk om lachten. Tijdens het puzzelen zat ik te denken, wat zou het eigenlijk gaaf zijn als we in Nederland een doopdienst zouden hebben met een wachttijd van 6 uur (en dan niet alleen vanwege lange getuigenissen van een uur). Gewoon zoveel mensen die in de rij staan om de keuze voor God te bevestigen met water.
Helaas lijkt dat op t moment niet heel erg dichtbij te komen. Terwijl het toch duidelijk de taak is die God aan ons gegeven heeft, Gaat heen en maakt alle volken tot mijn discipelen. Waar gaat het dan mis? Willen mensen het niet meer aannemen? Of doen wij iets verkeerd in het voorleven van een discipel van Jezus? Laten wij, laat ik altijd zien dat ik een discipel van Jezus ben? In daad en in woord… Zou dan die wachtrij van 6 uur weer kunnen komen?

2 thoughts on “Wachtrij vanaf hier 6 uur

  1. Eigenlijk was het Jezus die zijn apostelen vroeg om uit te gaan, en niet God. Maar natuurlijk is de opdracht van de zoon van God een wens van de mensenzoon om God te behagen. Want zoals Jezus door zijn Vader hier op arde geplaatst is zijn wij ook op deze aarde geplaatst om ons ding te doen. Hier en nu moeten wij de juiste keuzes maken.
    elke Christen zou moeten weten wie de Messias werkelijk is en aanvaarden dat het werkelijk een mens van vlees en bloed was die gestorven is voor de zonden van de gehele mensheid. God, een eeuwige Geest, kan niet sterven, maar zijn zoon kon wel verleid worden en tot de dood gebracht worden. Dit menselijk slachtoffer, het Lam van God, kan maar ten volle erkend worden als men de rol van Jezus Christus ten volle herkend. Zij die Christus Jezus liefhebben moeten dan ook de leerstellingen van die leermeester opvolgen en uit gaan om te prediken, het Goede Nieuws van het komende Koninkrijk van God.

    Like

Leave a comment